ISSN: 2161-038X
Najwa Alfarra
Abstrakt
Hintergrund und Ziele: Harninkontinenz und sexuelle Dysfunktion sind bei Frauen sehr häufig. Sie stellen ein soziales oder steriles Problem dar. Harninkontinenz ist der unkontrollierte Ausfluss von Urin. Diese Erkrankung betrifft etwa 33 % der weiblichen Bevölkerung und kommt bei Frauen häufiger vor als bei Männern5. In letzter Zeit wurde der Action II Petite Lady-Laser als nicht-invasive Methode zur Behandlung von Harninkontinenz und sexueller Dysfunktion eingeführt, die darauf abzielt, die Erregung einer Frau durch Begradigung ihres Vaginalkanals zu steigern. Die vorliegende Studie bewertete die klinische Wirksamkeit des Action II Petite Lady-Lasers bei der Behandlung von sexueller Dysfunktion und Harninkontinenz bei Frauen.
Probanden und Methoden : Dreißig Frauen mit Harninkontinenz und sexueller Dysfunktion im Alter von 25 bis 18 Jahren wurden in vier Sitzungen mit einem Abstand von 14 Tagen zwischen den ersten drei Sitzungen und einem Abstand von einem Monat zwischen der dritten und vierten Sitzung mit einem 2940 nm Er:YAG mit 90°- und 360°-Filterung behandelt. PFX2-Bewertungen wurden zum Benchmark, einen Monat nach der Behandlung und 2 Monate nach der Behandlung zur Messung der vaginalen Muskelkraft durchgeführt. FSFI-Umfragen wurden vor und nach der Mediation durchgeführt und Blasentagebücher wurden verwendet. Die abstrakte Erfüllung wurde hinsichtlich der sexuellen Erfüllung bewertet.
Ergebnisse : Alle Probandinnen schlossen die Studie erfolgreich ab, ohne dass es zu unerwünschten Ereignissen kam. Zwei Monate nach der Behandlung wurde bei allen Probandinnen eine signifikante Verbesserung der vaginalen Muskelkraft festgestellt, basierend auf den PFX2-Werten. Die sexuelle Erfüllung war laut den Probandinnen selbst bei 57,7 % erfüllt und bei 42,3 % relativ erfüllt. Der Vergleich der Methoden hinsichtlich der betrachteten Grenzen während der Behandlung zeigte einen signifikanten Unterschied bei der Verringerung der Symptome von Belastungsinkontinenz.
Schlussfolgerungen : Die Er:YAG-Laserbehandlung bei Harninkontinenz und sexueller Dysfunktion brachte eine bemerkenswerte Verbesserung. Mit Multicast, das in den verschiedenen Mikropulsmodi über 90- und 360-Grad-Scanning-Erweiterungen durchgeführt wurde, war die nichtchirurgische Er:YAG-Laserbehandlung schmerzfrei, sicher, symptomfrei, leicht zu ertragen und wirksam.
Introduction: Vaginal relaxation Syndrome (VRS) is characterized as laxity of the vaginal wall. It can bring about loss of rubbing and sexual fulfillment for both a ladies and her accomplice, regularly alluded to as "free vagina". Urinary incontinence is another issue related to VRS, both of the pressure or urge type, and can be somewhat aggravating or absolutely crippling. Various sorts of VRS treatment alternatives exist from noninvasive ways to deal with intrusive surgeries. For the noninvasive methodologies, social strategies (bladder preparing, booked latrine preparing, pelvic floor activities can straighten out loosened up musculature in the pelvic floor, electrical incitement, and biofeedback). In any case, despite the fact that these are noninvasive
choices, the adequacy is fairly restricted and the inertness time frames transitory, requiring constant development. Surgeries are progressively obtrusive and have a higher danger of complexities, for example, down an ideal opportunity for recouping, dangers related to the scar arrangement, or nerve harm than noninvasive treatments, yet it can likewise give a drawn-out arrangement in extreme cases. The laser has as of late been added to the treatment of VRS as a protected strategy of a treatment since it is entry pointless and practically easy with no cutting draining or heights. Recuperation is incredibly speedy without the requirement for the utilization of analgesics or anti-microbials. Studies affirmed that Er: YAG (2940nm) is a viable protected and agreeable treatment alternative for side effects alleviation in persistent with urinary incontinence since it limits harm profundity with specific frequencies having high water retention.
Identification and description of the investigational device: The Action II is a strong state Er: YAG laser discharging laser vitality at the frequency of a 2940 nm at which water is the primary chromospheres, with this frequency having the most noteworthy retention rate in the water among the typical lasers utilized in a medical procedure and medication. Given the high water substance of skin and delicate tissue, this makes the Action II framework perfect for any sign requiring removal or vaporization of skin. The Er: YAG laser can expel skin nearly cell layer by cell layer with 5-20 um accuracy. What's more, since its retention rate in water limits infiltration of the Er: YAG laser bar into the tissue, the warm harm in the objective tissue is constrained to a couple um. Therefore, the post-treatment fix process is a lot quicker after ER: YAG removal and the likelihood of entanglements (erythematic, pigmentation) is low. Exact Er: YAG laser removal can give incredible feathering between the rewarded and untreated tissue, can exactly shave territories of hyperplasic skin, and help with atrophic zones advancing the blend of collagen in the regions around focused skin.
Methods: In this prospective study, a single-focus study, 30 patients experiencing pressure urinary incontinence and sexual brokenness experienced treatment with a 2940 nm Er: YAG Laser (Action II unimposing woman). An examination was endorsed by the morals advisory group of King Faisal Specialist Hospital and Research Center, Saudi Arabia.
Treatment procedure: The anterior vaginal divider was treated by Er: YAG laser (2940nm) (Action II modest woman). Preceding the laser treatment the patient's vaginal channel was completely washed and the sterilizing arrangement deliberately got dry and expelled from the mucosa. Next, a uniquely structured laser speculum was acquainted into the patient's vagina with fill in as a guide for the laser shaft conveyance framework. Er: YAG90 scope utilized as various miniaturized scale beat mode, three multishot setting, beat width of 250, and 1.7 J/shot. The three passes were conveyed along the whole length of the vaginal waterway in every treatment meeting. For each arrangement of the shots the dynamic piece of the degree was set at the 12 O'clock the laser is discharged and the extension is pulled back by 2 graduation 5mm the procedure is rehashed, at that point rehash a similar procedure at 2 O'clock, 4 O'clock, 6 O'clock, 8 O'clock, and 10 O'clock, these positions were chosen to treat the whole circuit of the vaginal divider. In meeting 3 and 4 an extra 2 passes/meeting were conveyed with 360 degrees in since quite a while ago beat mode beat width of 1000ms (1S), 3.7 J/Shot. Convention called for four treatment meetings fourteen days separated between the initial three meetings and one month separated between the third and fourth sessions.
Results: A sum of 30 patients with stress incontinence and sexual brokenness were enrolled. Every one of the 30 patients experienced the Er: YAG laser treatment. Prior to the treatment, FSFI and the PFX2and bladder journal were performed. At the 1-month development, the PFX2and bladder journal was performed with each of the 30 patients. A sum of 30 patients experienced a 10 weeks development. The normal treatment time was 25 minutes. The impression of agony and uneasiness was checked during the treatment. Not exactly 50% of the patients evaluated the Er: YAG laser treatment as absolutely effortless, while the others announced exceptionally mellow agony or consuming sensation during the treatment. Patients came back to their normal exercises following treatment, and no unfriendly impacts were accounted for. Patients were just mentioned to limit from sexual activities for a time of 48 hours after every one of the treatment sessions.
Schlussfolgerung: Die prospektive Studie über die Wirkung der Behandlung mit einem Erythrozytenlaser (Er: YAG-Laser) bei Frauen zeigte eine hervorragende Wirksamkeit bei der Verbesserung der vaginalen Enge mit minimalem Leiden der Patientin während der Behandlungssitzungen und ohne Nebenwirkungen. Weitere bevorstehende Studien sind in Planung, bei denen zusätzliche Bewertungsinstrumente wie ein Perineometer und einige zusätzliche genehmigte Umfragen zum Einsatz kommen würden. Darüber hinaus ist ein längerer Zeitraum für Folgesitzungen von bis zu 30 Monaten geplant.
Diese Arbeit wird teilweise auf der 8. Weltkonferenz zu Frauengesundheit und Brustkrebs am 17. und 18. Dezember 2018 in Abu Dhabi, VAE, vorgestellt.